Odpowiadając na tytuł tekstu - nie wiem... nigdy mi się za bardzo nie udaje :) ale spróbuję zebrać to co najważniejsze. Jeśli chcesz zrobić rekord to wiedz, że:
- Na mapie Wąskiego Morza grasz tylko wojskiem T4 nawet jak masz odblokowane T5
- Maksymalne obrażenia, które można zadać to 36M - starasz się, jak najszybciej zdobyć takie umiejętności, które pozwolą zadawać maksymalne straty
- Po nowych zmianach wylosowane bonusy można od razu wymaksować na 5 poziom - ale kosztuje to tyle ile 10 "pojedynczych" stopni. Przydatne - ale korzystaj świadomie.
- Przed wejściem na mapę koniecznie zdejmij skill reroute ze smoka - bo on obniża maksymalne obrażenia - a jeśli nie zadajesz maksymalnych obrażeń (a wtedy skil byłby przydatny) to i tak nie zrobisz rekordu :)
- Dużo zależy jakich masz odblokowanych dowódców. Jeśli masz sporo dowódców S, lub SS to możesz grać w zasadzie dowolną formacją. Na mapie staraj się wybierać następujące nagrody:
- W pierwszej kolejności
- Woreczki ze "zbożem"
- Atak formacji - maksymalizuj na ful
- Zdrowie, obrona formacji - też można brać, licząc na szansę znalezienia "zamiany na atak"
- Redukcja kosztów ataku - aktualizacja na max
- Dodatkowy skarb podczas ataku - szansa na dodatkowe woreczki ze "zbożem" lub mapy - z których też można wyciągnąć woreczki ze "zbożem" (inne umiejętności - również te nowe - obniżenie bazowego ataku/obrony/zdrowia o 20 itp - na ogół zbędne - bo jak idziesz na rekord - to już wcześniej musisz zadawać max. obrażenia i te dodatkowo wylosowane umiejętności nic już nie zmienią). To co wypada z wraków - to zależy od szczęścia - w ostatnim evencie - 0 "woreczków" szczęścia!
- Mapy i ewentualna wymiana map z altami - po aktualizacjach - sporo dodatkowych umiejętności można wyciągnąć.
- W drugiej kolejności (wtedy kiedy nie ma nic z tego co powyżej)
- Rozmiar armii - to może być istotna umiejętność - musisz przetestować - jeśli zadajesz straty maksymalne (36M) bez powiększania, to można sobie darować, ale dla sporej liczby kont może to być również ważna umiejętność.
- Całkowite zdrowie, obrona - po jednym stopniu. Przydatne jeśli wybierzesz zamianę zdrowia/obrony formacji na atak - wtedy pozostajesz praktycznie bez zdrowia i obrony na formacji - przydadzą się totale.
- Całkowity atak bierzesz raczej tylko w ostateczności - i tak szukasz "ataku formacji" i jak znajdziesz to te totale będą zbędne.... Chyba, że jesteś whale (kilku własnych dowódców SS), i nie potrzebujesz ataku formacji na 5 poziomie, żeby zadawać max obrażenia - wtedy bierzesz bonusy "pojedynczo" i jakiś mix atak formacji + total atak może być przydatny.
- Koszt ruchu za "0" - jak w połowie podróży odkryjesz trochę dodatkowych "map ze skarbem" to potem ten ruch przydaje się, żeby wrócić w pobliże "ulubionego" statku, który bijesz.
- Dowódcy - niby są istotni, ale według mnie - chyba tylko wtedy gdy masz takiego dowódcę zrobionego na złoto a nie jest jeszcze przebudzony. Jak ja wylosuję dowódcę SS (nie mam żadnego zrobionego na złoto) - to zawsze bije gorzej niż złoty przebudzony dowódca S.
- Redukcja ataku, zdrowia, obrony - formacji która kontruje Twoją formację - to wybierasz raczej tylko jeden stopień, bez automatycznego maksowania. Jak się trafi w kolejnej rundzie a nie ma nic lepszego to też bierzesz.
- W pierwszej kolejności
Jak znaleźć dobry statek do bicia?
- Nie musisz szukać "skarbu" z wraku, który daje możliwość wyświetlania rodzajów wojsk przeciwnika - jest to zbędne. W trakcie podróży jesteś atakowany przez statki - jeśli w pierwszej podróży zostawisz statek powiedzmy na 5 minut - to potem przeglądasz raporty i wiesz, kto atakował jakim wojskiem i już wiesz kogo należy zaatakować. Można również skorzystać z pomocy alta - który jest na tym samym K - robisz jedną rundkę i zostawiasz statek na godzinę - przeglądasz raporty.
- W drugim dniu pojawiają się monoformacje - świetna okazja do zrobienia na "kontrze" dobrego wyniku, ale w kolejnych dniach po rozwinięciu drzewka na ogół można zrobić lepszy wynik.
Jeśli chcecie się podzielić uwagami - to piszcie komentarze.
Komentarze obsługiwane przez CComment